Kategorie: Evropa - Česká Republika

UNESCO památky v České republice - díl 2

Česká republika se pyšní celkem dvanácti skvosty české architektury, které jsou zapsány na seznamu UNESCO. Pojďme se podívat na další tři z nich - Český Krumlov, Telč a poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

Velká encyklopedie Země

Seznamte se s naší rodnou planetou Zemí a poznejte svět kolem sebe.

Jako každoročně se i letos vydáváme do slovenských hor. Po loňském Slovenském ráji jedeme poněkud severozápadněji do nejvyššího slovenského pohoří, do Vysokých Tater. Cesta Vysokými Tatrami nás první den 27.8. vede z Tatranské Lomnice přes Dolinu Kežmarskej Bielej vody a Dolinu Zeleného plesa k Chatě pri Zelenom plese (dříve Brnčalce).

Druhý den 28.8. sestupujeme od Chaty pri Zelenom plese přes Veľké Biele pleso Dolinou Siedmich prameňov do Tatranskej Kotliny a dál do Ždiaru.

Třetí den 29.8. v Tatrách trávíme ve vesničce Ždiar. Podnikáme malý výlet po okolí s výhledy na Belianské Tatry.

Pátý a zároveň poslední den 31.8. ve Vysokých Tatrách scházíme z Chaty pri Zelenom plese Dolinou Zeleného plesa pod Malou Svišťovku přes stanici lanovky Štart do Tatranské Lomnice.

Kategorie: Severní Amerika

Yellowstone, USA

Yellowstone je nestarsi narodni park USA a patri k nejkrasnejsim a take nejnavstevovanejsim parkum. Nachazi se na rozhrani Montany a Wyomingu. Na jeho poznami Vam jedna navsteva urcite stacit nebude.

Kategorie: Jižní Amerika

Za 7 novými divy světa

Lidé odpradávna obdivují pozoruhodné stavby a vynálezy lidstva. Až do roku 2007 jsme všichni znali sedm "starých" divů světa, mezi které patří egyptské pyramidy v Gíze, jako jediné odolávající po tisíciletí zubu času až do dnešních dnů, visuté zahrady Semiramidiny v Babylonu, Artemidin chrám v tureckém Efesu, Feidiova socha v řecké Olympii, maják na ostrově Faru u Alexandrie, socha řeckého boha Slunce Hélia na ostrově Rhodos, zvaná kolos rhódský, a mauzoleum v Halikarnássu. Nyní máme sedm nových divů světa, za kterými se postupně podíváme.

Sum. 68: 61-68
Stránka: |< 1 2 3 4
<< NázevNázevNázev >> << VytvořenoVytvořenoVytvořeno >> << Poslední změnaPoslední změnaPoslední změna >> RSS