Kultura

Struny podzimu i v roce 2010 zaútočí na chuťové pohárky posluchačů

Kakaová chuť s tóny tabáku k jazzovému Vijay Iyer Trio či Dianne Reeves, kardamon se sopečnou havajskou solí k world music produkci Alash či Kalhor & Brooklyn Rider, křehkost chutě jasmínu nebo chrpy jako doplněk vystoupení houslistky Julie Fischer anebo Dowland Project.

Struny podzimu i v roce 2010 zaútočí na chuťové pohárky posluchačůPo loňském úspěchu benefičních čokoládových CD přicházejí pořadatelé festivalu Struny podzimu i v roce 2010 s nabídkou speciálně připravené edice čokolád. A protože se Struny podzimu v metropoli konají popatnácté, publikum může během deseti večerů od 19. září do 21. listopadu 2010 zakusit doslova jubilejní chutě nové edice Choco Music připravené čokoládovými designéry z ateliéru Xoco Club. "Choco music ztělesňuje naše festivalové motto Zážitek z objevování. Jedná se o výjimečné chutě, jejichž originalitu naši posluchači určitě ocení, navíc v zájmu podpory mladých hudebních talentů," vysvětluje Dana Syrová, výkonná ředitelka Strun podzimu.

Struny podzimu i v roce 2010 zaútočí na chuťové pohárky posluchačůPro zájemce je připravena originální krabička Choco Music s pěti různými druhy čokolád, celkem deset minitabulek odstíněných i dle emocí, jež chutě vzbuzují. Podle mistrů chocolatierů tak mohou posluchači hudební prožitky z koncertů ještě umocnit jemnou a zároveň výraznou čokoládou plnou energie, extravagance, ale i pocitu uklidnění a kontemplace. Základ všech tabulek tvoří tři jednodruhové, tj. čokoláda vyrobená z bobů sklizených v jedné oblasti, čokolády z Mexika 66%, Ekvádoru 55% a Tanzanie 75%. Mexická čokoláda je s robustní kakaovou chutí, zjemnělá díky tónům tabáku. Čokoláda z Tanzanie nabízí voňavý ohňostroj chutí spojující tóny červeného ovoce a dřeva. Odrůda Arriba Nacion z Ekvádoru se od ostatních odlišuje svou výraznou nasládlostí bobů. Chuťoví designéři z Xoco Clubu čokolády doladili květem jasmínu, chrpou, růží, ale i růžovým pepřem, kardamonem či sopečnou havajskou solí. To vše, včetně jednoho požitkového překvapení, najdou návštěvníci Strun podzimu v luxusním balení navrženém studiem Touch Branding, vyrobeném na skvostném papíru Metallic sítotiskařem Františkem Jírovcem.

A jak je v případě Strun podzimu již tradicí, výtěžek 50 Kč z každého balení poputuje na podporu hudebního vzdělávání. V roce 2010 festival a jeho návštěvníci pomohou vybraným mladým umělcům, studentům českých hudebních škol, kteří stojí na prahu své kariéry a získali zahraniční stipendium. Studenty na základě doporučení odborných garantů vybere festivalová rada. Odborné studium v zahraničí představuje odrazový můstek pro úspěšnou uměleckou dráhu. Stipendium často hradí především školné a umělci se poté potýkají s úhradou cestovních a běžných životních nákladů. Právě s těmito náklady chtějí Struny podzimu pomoci. Výtěžek bude určen 1–2 studentům, jejichž profesní dráhu budou pořadateké nadále pečlivě sledovat.

Více informací o festivalu se dozvíte na webu Strunypodzimu.cz.

Editor: Janinka
Vytvořeno: 12.10.2010 09:49
Poslední změna: 18.10.2010 11:44

RSS

Hodnocení: 5.00 (4x)
5-skvělé
4-dobré
3-průměr
2-nic moc
1-nepovedené



Copyright © mars69 2000-2024, webmaster@people.cz